WALKINN’ WITH LINDA DRIESSEN
Een tikkie competitief, een flinke dosis saleservaring én een enthousiaste verschijning: Linda Driessen wist binnen korte tijd haar plek in het Innvolve salesteam te veroveren.
HR–manager Carolien nam Linda mee voor een lunchwandeling op één van onze favoriete plekken vlakbij kantoor: Een rondje ‘IJzeren Man’ in Vught. Wat drijft haar als accountmanager en wat heeft Innvolve haar tot nu toe gebracht?
WAAROM KOOS JIJ EEN JAAR GELEDEN VOOR INNVOLVE?
Om heel eerlijk te zijn, had ik hiervoor nog nooit van Innvolve gehoord! Tot ik werd benaderd door onze recruiter Patrick. Toen ben ik gaan kijken; wat voor bedrijf is Innvolve? De huisstijl sprak me meteen al heel erg aan; een leuk, jong, vlot bedrijf. Niet zo stoffig.
Ook de gesprekken die daarna volgden, lieten mij zien dat Innvolve anders is. Echt betrokken bij de mensen met wie ze werken. Innvolve is een hele platte organisatie en iedereen staat voor elkaar klaar. Je kunt gewoon bij de directeur binnenlopen, hij wil je altijd helpen, dat vind ik echt top!
WAAROM BEN JIJ SALES GEWORDEN?
Ik ben van nature heel competitief. En daarnaast ben ik nieuwsgierig en vind ik het leuk om mensen te leren kennen. Niet alleen op IT-gebied, maar ook daarbuiten. Dat is vaak de basis voor een langdurige samenwerking. Ik vind het heel leuk om een nieuwe opdracht voor collega’s te realiseren. Met gave projecten bieden we ook nieuwe collega’s weer nieuwe kansen. En juist het bieden van kansen vind ik zó gaaf. Ik blijf me ook altijd ontwikkelen door na te denken; ‘Hoe kom ik bij de klant binnen? Wat kunnen wij deze klant bieden? Waar zit onze toegevoegde waarde voor deze klant?’ En dat dan altijd gericht op de onderlinge connectie en relatie, dat vind ik leuk.

Wat betekent ‘Innvolver-zijn’ voor jou?
Kortweg; warmte. De betrokkenheid met elkaar. Je kent elkaar allemaal. Dat maakt het ook voor mij makkelijker om mijn klanten te helpen en de juiste collega’s aan te haken. Maar ook onderling proberen we klanten aan elkaar te binden, zodat je een mooie community met elkaar creërt. Dat maakt het werk ontzettend leuk. Als sales krijg je veel vrijheid en Ruud en Freek vangen je altijd goed op waar nodig. Binnen het salesteam zie ik totaal geen haantjesgedrag; ik kan echt helemaal mezelf zijn.
Wat is het gaafste project dat jij in je eerste jaar voor Innvolve hebt opgepakt?
Eén van de klanten die ik erg gaaf vind is CZ. Daar werken we echt samen vanuit een partnership en dat werkt heel prettig. De gaafste deal was mijn eerste deal bij Shared Service Centre de SOM. Middels Splunk> helpen wij hen om meer controle en inzicht te krijgen in hun eigen omgeving. Door die opdracht heb ik Splunk> zelf ook leren kennen. De eerste opdracht blijft je toch het meeste bij!
Wat heeft Innvolve je tot nu toe gebracht?
Innvolve laat mij de andere kant van IT zien. Voorheen hield ik mij alleen bezig met Detachering, maar nu zie ik ook veel van onze Projecten en ben ik bij veel van deze complexere verkooptrajecten betrokken of in de lead. Daar leer ik heel veel van; onder andere van Freek en Ruud. Het is een hele andere vraagstelling vanuit de klant, en ik vind dat je daar een bepaalde body voor moet hebben om die trajecten voor elkaar te krijgen. Dat is een kwestie van doen én durven!
Als je salesmanager of directeur van Innvolve was, wat zou jij dan anders doen?
Soms denk ik dat we best nog wel eens die headhunters-mentaliteit mogen hebben. We zijn zo’n tof bedrijf, maar soms veel te voorzichtig en bescheiden. Met elkaar gewoon eens een échte gok nemen.